Arrived in Salt Lake! - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Laura Hilhorst - WaarBenJij.nu Arrived in Salt Lake! - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Laura Hilhorst - WaarBenJij.nu

Arrived in Salt Lake!

Door: Laura Hilhorst

Blijf op de hoogte en volg Laura

08 September 2014 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Halllo allemaal!

Mijn eerste week in de Usa zit erop! En het was geweldig! Ik had nog nooit eerder gevlogen dus alleen dat al was voor mij al een heel avontuur. Ik vloog samen met 3 andere exchange students uit Nederland dus dat stelde mij wel redelijk gerust. We vlogen Amsterdam-Londen, Londen-New york, New york, Salt lake city. Tussendoor moesten we steeds wachten op het vliegtuig maar dit was wel gezellig omdat we met z'n vieren waren. Mijn 2e vlucht was echt ideaal, ik had een stoel waar een open plek voor was waardoor ik alle ruimte had voor m'n benen. Perfect. De reis is prima verlopen maar was wel erg lang. Maar liefst 15 uur. De laatste vlucht had ik samen met Tijn, hij zou op dezelfde school als mij komen. Aangekomen op het vliegveld konden we eerst ons gastgezin niet vinden maar dit is uiteindelijk goed gekomen! Het klikte eigenlijk meteen prima met mijn gastgezin. Moeder en een dochter van 16. Het huis is op loopafstand van school, erg fijn!

De eerste 2 dagen ben ik bezig geweest met mijn registratie op school. We zijn naar een winkel geweest voor boodschappen en ik heb serieus nog nooit zulke grote etenswaren gezien. Suikerzakken van 22 kilo bijvoorbeeld. Ik heb m'n ogen uitgekeken. 's Avonds ben ik met Saffron(hostzus) en een aantal mensen naar de bergen geweest. Hier was een kampvuur en werden marshmallows boven het vuur gesmolten.

De 2e dag is het gelukt met de registratie en kon ik nog 2 lessen volgen. De lessen die ik gekozen heb zijn: american history(geschiedenis, verplicht), art languages(engels, ook verplicht), food & nutrition(koken), Painting(schilderen), Theatre, Spaans, Duits, fotografie en life activities(soort gym) Die dag had ik nog american history en duits. Ik snapte helemaal niks van american history want ze waren al begonnen. Gelukkig hoef ik de toets van aankomende maandag niet te maken en kan ik gelijk starten met hoofdstuk 2, pfieeuw. Duits daarentegen was makkelijk. Ik volg duits op niveau 4, het een a hoogste niveau, maar toch is het prima te doen heb ik het idee. We moesten een presentatie maken en ik zag mensen hele teksten letterlijk vertalen op internet, dus dat zegt wel genoeg..

Die avond was de eerst football game van het schooljaar dus daar moesten we natuurlijk naar toe! Samen met Saffron(hostzus), Tijn, Anna(hostzus van Tijn) en Lily(student uit belgië) zijn we hier heen gegaan. Het was net als in de film. Er waren cheerleaders die de hele tijd aan het dansen en yellen waren, de spelers kwamen het veld op gerend met harde muziek en iedereen was helemaal wild. Elke keer als er een punt werd gemaakt was er muziek en danste en juigde iedereen. Heel gaaf om mee te maken!

Vrijdag was mijn 1e gehele schooldag. Die was wel prima, de ene klas was leuk en de ander wat minder. De leraren zijn allemaal erg aardig en er zijn altijd een aantal studenten die erg geïnteresseerd zijn. 's Middags hebben we met het groepje van de game en nog 3 andere mensen afgesproken bij een tent waar ze belgische wafels verkopen, erg lekker en gezellig. We moesten met z'n 8en terug in de auto. Wow.
's Avonds was er een feest in de school of performing arts, een theater/dans/zang school die bij Highland high school hoort. Het thema was 'Crazy socks.' Iedereen droeg ze en ze hingen overal en nergens in de zaal. Eerst was het een beetje ongemakkelijk maar na een tijdje dansten we vrolijk mee met de rest en was het hartstikke leuk. Er waren de hele tijd dansbattles, iedereen ging in een kring staan en klapte en dan waren er steeds mensen die zich in het midden uitsloofden. Cool om te zien! En het meest opvallende van de avond was dat alle jongens zo belachelijk goed konden dansen. Dit had ik nooit eerder meegemaakt! Er waren er een paar die zichzelf helemaal geweldig vonden en op het podium dansten als Beyonce, hilarisch om te zien. Op het einde was er nog een battle waarbij je tegen een partner moest. Ik heb weer nieuwe mensen ontmoet hier en heb me ontzettend vermaakt. Ik kijk nu al weer uit naar het volgende feest!

Dit weekend heb ik veel van de omgeving gezien. Zaterdag hebben we een tour door Salt lake gedaan en heb ik vanaf een hoog punt op de stad neer kunnen kijken, heel mooi! 's Avonds zijn we uit eten geweest in een Russisch restaurant. Vandaag zijn we met de auto naar een enorme zoutvlakte gereden. Het was net sneeuw, heel bizar! Na een tijdje te hebben rondgelopen en foto's gemaakt te hebben zijn we door gereden naar Nevada, we waren onderhand zo dichtbij dat het zonde was om niet te gaan. Aangekomen in Nevada waren er overal casino's. We zijn bij een casino naar binnen gegaan voor wat drinken. Dat werd drinken met cheesecake en carrotcake. Toen de ober het bracht waren we alle drie in shock. Het was zo ontzettend groot!! Niet normaal meer! Vooral de carrotcake, die was voor minstens 4 personen! Oke zo gaat dat dus hier.. Alles is groot, de school, de auto's, het eten, de stad, de winkels, veel huizen en sommige mensen;)

Dat was mijn eerste week in Salt lake city. Ik heb ongeveer 400 foto's oeps.. Daar heb ik er een aantal van geselecteerd voor jullie.

Liefs Laura

• 08 September 2014 - 06:41

André Hilhorst:

Hoi Laura,

Gaaf man, en al zoveel meegemaakt in slechts 1 week. Dat belooft wat voor de resterende tijd.

Maak er wat moois van, maar dat hoef ik jou niet te vertellen.

Gr. André

• 08 September 2014 - 07:31

Jolanda Van Vuuren:

Super leuk om jou verslag te lezen en fijn dat je het zo naar je zin hebt. Maak er maar een mega fijn jaar van en geniet ervan. Veel liefs van Jolanda.

• 08 September 2014 - 11:19

Kimberly Weenk:

Gaaf lau! Echt leuk om te lezen! En fijn dat je het naar je zin hebt!
    Liefs Kim

• 08 September 2014 - 11:19

Hanneke:

Wauw wat gaaf om te lezen! Ik verheug me nu al
    Op je volgende blog.
    X Hanneke

• 08 September 2014 - 16:32

Ruud HIlhorst:

Schitterend verhaal Laura! Heel leuk om te lezen dat je er van geniet. Houden zo!

• 08 September 2014 - 16:38

Charnette Krooshof:

Wat ontzettend leuk om hier jouw grote avontuur te lezen wij wensen je heel veel plezier

• 08 September 2014 - 18:05

Edith:

He Laura! Gaaf om zo te lezen hoe het met je gaat! Geniet ervan en......blijf schrijven....;-))))

• 08 September 2014 - 19:02

Danielle:

ooo laura! wat super gaaf om te lezen zeg!!
    fijn dat je het zo naar je zin hebt :)
    heel veel plezier en success en hoop snel weer van je te lezennn ;)

• 08 September 2014 - 19:47

Opa En Oma Hennink:

Laura,wat een mooi verhaal.Fijn dat we dit zo kunnen lezen.Geniet er van!!

Liefs van opa en oma .

• 09 September 2014 - 11:20

Anja:

Heerlijk je verhalen te lezen Lau, dit belooft wat! Je hebt ook geweldige lessen gekozen, fijn pretpakket ;-) Ook ik kijk uit naar je volgende blog!
    Dikke kus Anja

• 10 September 2014 - 17:35

Roy Berenpas:

Goed om te horen dat je het naar je zin hebt!!!
    Ik blijf je volgen en heeeeeeeeel veeeeeeeel plezier natuurlijk !!!!!!!!
    Groeten Roy en Edith

• 13 September 2014 - 17:47

Laura Hilhorst:

Bedankt allemaal voor de leuke reacties! X