Geen bericht, goed bericht - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Laura Hilhorst - WaarBenJij.nu Geen bericht, goed bericht - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Laura Hilhorst - WaarBenJij.nu

Geen bericht, goed bericht

Door: Laura Hilhorst

Blijf op de hoogte en volg Laura

19 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Hallo lieve mensen,

Het is alweer bijna een maand geleden dat ik mijn laatste blog geschreven heb. Maar zoals ze zeggen: geen bericht is goed bericht! En dat klopt want het gaat prima met me en ik vermaak me zeker hier. In de tussen tijd heb ik genoeg leuke dingen meegemaakt. Ik ben bijvoorbeeld naar het concert van Stromae geweest! We stonden vooraan en het was echt geweldig! Hij is zo goed live! Ook zit ik nu bij de dramaclub, woehoee. Ook weet ik nu eindelijk welke sport ik wil doen hier en dat is basketball. Ik heb het nooit eerder gespeeld maar vind het leuk om te doen. Deze maand zijn er open trainingen die ik 3 keer in de week volg om beter te worden. Ik heb zelf een basketball gekocht zodat ik dagen dat ik geen training heb zelf kan trainen in het park. In november zijn de try-outs en hoop ik goed genoeg te zijn voor het team! Ik ga m’n best doen.

Saffron, mijn hostzus was jarig op 30 september dus Trixee en ik hebben besloten de dag van te voren om een supriseparty te organiseren op de dag zelf. Dus ik op facebook haar vrienden opzoeken en uitnodigen. Uiteindelijk was het zeker geslaagd en gezellig.

Tot aan vrijdag waren eigenlijk mijn enige vrienden hier de andere exchange students en m’n hostzus. Ik had wel een aantal mensen op school waar ik tijdens de les mee om ging maar niet echt vrienden te noemen. Vrijdag tijdens Spaans heb ik een nieuwe vriend gemaakt waar ik vrijdagmiddag/avond en zaterdagmiddag/avond mee heb rondgehangen. Z’n naam is Brandon en samen met hem, m’n hostzus en een vriend van hem zijn we wezen bowlen zaterdag avond.

Zaterdag hadden we een yardsale in de voortuin. Trixee(hostmoeder) heeft de garage flink uitgemest en er was heel veel wat weg kon dus dat hebben we verkocht samen met een aantal vrienden van haar die ook een hoop meuk hadden. Ze hadden borden opgehangen dat het om 10 uur zou beginnen. Guess what, om 8 uur ’s ochtends stonden er al mensen op de stoep. Saffron en ik snel uit bed om te helpen klaar zetten. Er kwamen heel veel mensen op af en we hebben behoorlijk wat verkocht.

Afgelopen vier dagen hadden we uea weekend, 4 dagen vrij van school! Woensdag hebben we een beetje geshopt voor Halloween. 3 super grote pompoens waar we gezichten in gaan maken en dingen voor ons kostuum. Amerikanen zijn trouwens geobsedeerd door pompoenen(pumpkins). Ze hebben hier van alles met pumpkin: Pumpkin pie, pumkin muffins, pumpkin beer, pumpkin bread, pumpkin shake, pumpkin icecream, pumpkin chocolate. ALLES! Ik moet zeggen, de pumpkinpie is erg lekker!
Nadat we alles gevonden hadden hebben we super lekker indisch gegeten en als afsluiter zijn we naar de film: if i stay geweest in het dollartheater. Aanrader.

Gisteren ben ik 2 keer naar de musical ‘Little shop of horrors’ geweest. Saffron had een figurantenrol in de musical gewonnen. Ze had tickets voor de voorstelling ’s middags waar we samen met Brandon heen zijn geweest. ’s Avonds had ze een figurantenrol als kamermeisje dus zijn we nog een keer geweest, was helemaal niet erg eigenlijk. ’s Middags had ik de helft niet meegekregen omdat we achterin zaten en omdat ik een verslag moest schrijven over de voorstelling voor dramaclass. Dus ’s avonds begreep ik alles en merkte ik de details en grappen op.

Vandaag ben ik voor het eerst naar de kerk geweest. Uit beleefdheid en respect wilde ik toch wel een keer mee gaan om te zien hoe het eraan toe gaat. Tja het is niet echt mijn ding. En het duurde 3 uur lang. De mensen waren wel erg aardig allemaal! Wat ik wel mooi vond, het thema was being thankfull. Dankbaar zijn. Er werd ons gevraagd waar we dankbaar voor waren. Dit is iets waar je eigenlijk vaker bij stil zou moeten staan.

Ik ben dankbaar voor de kans die ik gekregen heb om hier te zijn, om een nieuwe cultuur en nieuwe mensen te leren kennen.

Dankbaar ben ik Trixee en Saffron die mij hebben verwelkomt in hun huis en die mij een tweede familie geven.

Dankbaar ben ik voor mijn ouders die altijd voor me klaar staan en die zoveel voor me gedaan hebben mijn hele leven.

Dankbaar voor de rest van mijn lieve familie en al mijn lieve vrienden.

En zo zou ik nog wel even door kunnen gaan.


Dat was ‘m weer.
Liefs Laura

  • 20 Oktober 2014 - 10:29

    Je Broetjeeee:):

    heel leuk om weer zo'n mooi verhaal te lezen:) Leuk lau.

  • 20 Oktober 2014 - 10:35

    Wilma:

    Weer een fantastisch verhaal , wat ben ik trots op mijn dochter.
    Het was moeilijk om het droog te houden

  • 20 Oktober 2014 - 10:45

    Ruud (daddy):

    Prachtig verhaal weer, we leven met je mee. Al die belevenissen en mooie uitspraken laten ons ook glunderen! We zijn trots op je.

  • 20 Oktober 2014 - 17:51

    Opa En Oma Hennink:

    Een indrukwekkend verhaal Laura.We zijn erg trots op jou !!


  • 21 Oktober 2014 - 21:01

    Joke:

    Super om zo een stuk mee te beleven. Succes!!

  • 26 Oktober 2014 - 22:13

    Edith:

    Wat een verhaal zeg! Mooi! Xxx

  • 13 November 2014 - 11:48

    Jacqueline En André:

    Erg leuk om te lezen hoe je je daar geleidelijk settled. Dat is natuurlijk ook dé manier om de cultuur en het land te leren kennen. Benieuwd naar je vervolgverhalen. Heel veel plezier en leerzame tijd gewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

On this page I will share my travel stories of my grand tour. I will be following my minors in South-Africa and Bali and will travel through Thailand, Malaysia and Singapore inbetween.

Actief sinds 01 Feb. 2014
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 5772

Voorgaande reizen:

15 Juli 2019 - 25 Januari 2020

Grand tour

01 Augustus 2014 - 20 Juni 2015

High school year in the USA

Landen bezocht: