Homecoming week! - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Laura Hilhorst - WaarBenJij.nu Homecoming week! - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Laura Hilhorst - WaarBenJij.nu

Homecoming week!

Door: Laura Hilhorst

Blijf op de hoogte en volg Laura

21 September 2014 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Hallo iedereen!

Deze week was het homecoming week. Het is het eerste weekend dat alle oud studenten terugkeren naar huis en het draait om de spirit van de school met als afsluiting de football game en een feest.

Woensdag hadden we een oriëntation meeting met een groep exchange students hier uit de buurt waarvan ik er al drie kende. We hebben informatie gekregen en er was tijd om de andere studenten te leren kennen. Erg leuk. Er was een meisje uit Frankrijk waarmee Lili(uit België) en ik meteen dingen mee gepland hebben. Lili woont trouwens sinds maandag bij ons. Dit is tijdelijk totdat er een nieuw gezin voor haar gevonden is. Geen probleem, want het is erg gezellig! We hebben afgesproken dat we die dag erna zouden gaan shoppen voor het homecoming feest van school. Garance(uit Frankrijk) gaat naar West highschool maar we hebben afgesproken dat ze met ons mee zou gaan.

Dus de volgende dag zijn we wezen shoppen en zijn we geslaagd met een mooie jurk! De hostmoeder van Garance was met ons mee en aansluitend zijn we uit eten geweest in ‘Olive garden’ een Italiaans restaurant.

Vrijdag was geen gewone schooldag. De lessen duurden korter omdat we een assembly hadden. Halverwege de dag werd omgeroepen dat iedereen naar het grote theater in school moest komen. Hier werden we verwelkomt door het schoolorkest. Er was een meisje die een lied zong, ik denk het Amerikaanse volkslied. De cheerleaders deden een act, de dansgroep deed een hele spectaculaire act en iedereen werd enthousiast gemaakt voor DE football game van het jaar! De hoogtepunten van het football team werden onder andere getoond. Na ongeveer anderhalf uur gingen de lessen weer door maar nog steeds verkort. Om 2 uur kwam het schoolorkest door de gangen van de school om iedereen op te trommelen voor de pep rally. Deze vond plaats in een van de grote gymzalen. De tribunes zaten vol met studenten en de cheerleaders oefenden de yells met ons.

Die avond om 7 uur was het dan eindelijk zo ver, DE GAME! De highland Rams moesten spelen tegen een van de grootste rivalen, de Wildcats van East highschool. Dit is de school waar ‘High school muscial’ is opgenomen! Onze tribune zat helemaal vol en iedereen was super enthousiast. Gekleed in zwart, de kleur van onze school, en zwarte strepen op het gezicht was ik klaar voor onze overwinning. Aan het beginnen werden ballonnen in de kleuren, zwart, wit en goud uitgedeeld. Deze werden omhoog gelaten bij de eerste touchdown, wat een gaaf gezicht was dat! Daarna werd bloem uitgedeeld wat in de lucht gegooid werd bij de tweede touchdown. Het was een groot feest! Constant begon iemand met een yell en deed de gehele tribune mee. Een luipaard knuffel, de mascotte van east werd in de lucht gehouden en in stukken verscheurd. De spirtit was optimaal! En het heeft geholpen want we hebben gewonnen!!! GO RAMS!! Iedereen rende de tribune af, klom over het hek en rende het veld op. Met z’n allen hebben we lopen springen, dansen, juichen, klappen. Wat een feest. Als afsluiter was er vuurwerk. Wow wat was dit een gaafe avond! Ik vond de eerste game al spectaculair maar dit was echt nog beter.

Zaterdag was het homecoming feest. Garance kwam ’s middags bij ons en toen hebben we een gezellige middag gehad en ons klaargemaakt voor het feest. We zijn niet naar Highland gegaan maar naar spa, dit is de highland school for performing arts. Aangezien het vorige feest daar zo ontzettend leuk was geweest en mijn hostzus daar veel mensen kent besloten we daar heen te gaan. Ik verwachtte weer een geweldige avond maar helaas viel dit een beetje tegen. Er waren minder mensen, de muziek was niet echt geweldig en er waren niet zoveel en spectaculaire dancebattles als de vorige keer. Maar ik heb me wel redelijk vermaakt. Volgende week vrijdag gaan we het nog een keer over doen op West highland, de school van Garance.

Het gehele weekend is volgepland. Na het feest vrijdag gaan we zaterdag de bergen in met een groep studenten. In mijn vorige blog vertelde ik over de vriend van Trixee(hostmoeder) in de bergen, waar we op bezoek zijn geweest. Hier gaan we in een tipi slapen, een hike doen in de bergen en een gezellig weekend hebben. Wanneer we terug komen zondag hebben we ook wat te doen in de avond. We gaan namelijk naar het concert van *roffel, roffel* STROMAE!! De Belgische zanger van onder andere ‘Alors on danse’, ‘Papaoutai’, ‘Formidable’ en ‘Tous les mêmes.’ Aangezien hij in Amerika niet erg bekend is kunnen wij ernaar toe voor maar 20 dollar! Als ik in Nederland was geweest en ik had er iets van 90 euro voor neer moeten tellen was ik er nooit heen gegaan maar kom op, wat is 20 dollar voor Stromae? Garance en Lili spreken allebei Frans, dus zij vinden het helemaal geweldig!

Mijn cijfers zijn ook prima, de 1e periode zit erop en de cijfers hiervoor staan vast. Ik heb een A voor gym, Duits en geschiedenis. Een A- voor schilderen, theater en Engels. B- voor Spaans en een C voor koken. A is het hoogst en F het laagst. Ik heb nog maar 2 toetsen gehad, voor Spaans en gym, en een presentatie voor Duits. De rest is gebaseerd op huiswerk, inzet, kookprestaties, performance en schilderingen.

Ik hoop dat het in Nederland allemaal goed met jullie gaat en wens jullie een fijne week toe!

Liefs Laura

• 21 September 2014 - 22:08

Anja:

Net als in de film :-)
    Heerlijk je verhalen Lau! Je straalt op alle foto's en laat ons ook stralen, super!!

• 21 September 2014 - 22:16

Edith:

Geweldig!!! Zo leuk om te lezen! In gedachten reis ik met je mee...xxx

• 22 September 2014 - 09:46

Opa En Oma Hennink:

Al weer zo'n prachtig verhaal. Wij genieten hier erg van.
    Dat jij dit allemaal mee mag maken.