A lot of new experiences - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Laura Hilhorst - WaarBenJij.nu A lot of new experiences - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Laura Hilhorst - WaarBenJij.nu

A lot of new experiences

Door: Laura Hilhorst

Blijf op de hoogte en volg Laura

06 December 2014 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Hi everybody,

Hoe is het in Nederland?

Het is ongeveer anderhalve maand geleden dat ik m’n laatste blog geschreven heb dus tijd voor een nieuwe. In die tijd heb ik weer een hoop leuke dingen meegemaakt. Allereerst Halloween. De eerste keer voor mij. Ik heb me verkleed als een Egyptische vrouw. ’s Avonds kwamen er een aantal vrienden bij ons thuis en zijn we langs de deuren gegaan voor ‘Trick or treat.’ Ik weet het, ik ben er eigenlijk te oud voor, maar aangezien ik het nooit eerder gedaan heb wilde ik het wel doen. Alle mensen waren heel enthousiast en gaven ons allemaal snoep. Er was een huis waar twee enge figuren stonden maar we wisten niet zeker of het nou echt of nep was. Voorzichtig liepen we erop af en toen sprongen ze naar ons toe. We schrokken ons dood terwijl we het ook wel aan zagen komen. Was erg grappig. Na een berg snoep verzameld te hebben zijn we naar het Halloween feest in de ‘Salt lake school for the performing arts’ geweest. Na een uur zijn we vertrokken naar een feest van een meisje uit m’n klas, ze had de hele school uitgenodigd. Was best gezellig. Toen dat afgelopen was hebben we horrorfilms gekeken bij Fiona, een student uit Duitsland. We zijn blijven slapen en het was erg gezellig.

Ondertussen heb ik de basketball try-outs gehad en helaas zit ik niet in het team. Er zijn twee teams. Freshmen team(1e jaars) en varsity team. Dat is op hoog niveau. Ik had verwacht dat er nog een junior varsity team zou zijn, dat was mij verteld. Dus ik had mijn hoop gevestigd op dat team. Maar aangezien ik een senior ben en ik nog nooit eerder basketball gespeeld heb is het logisch dat ik er niet in zit. Heel erg jammer want ik vind het een leuke sport maar ja, het was een leuke ervaring. Nu ga ik misschien softbal doen. Dat begint in februari.

Misschien ga ik naar Hawaii in de lente. Tenminste, als ik de wedstrijd win. Mijn organisatie had een wedstrijd georganiseerd waarbij ik zoveel mogelijk dingen van een lijst moest doen voor punten. Dingen zoals: schud de hand van een politicus, bereid een typische maaltijd uit jouw land, organiseer een international potluck(avond waarbij iedereen eten mee brengt uit zijn/haar land) geef een presentatie over je land voor kinderen jonger dan jou, en nog veel meer. Ik heb alle dingen op de lijst gedaan dus nu is het afwachten! Spannend..

Toen mijn hostmoeder een week naar Peru was voor haar werk zijn Saffron en ik bij de Millers gebleven. Dat is de hostfamily van Lili uit België. De vader heeft twee jaar in Nederland gewoond en ze hebben een dochter van 15. Het was super gezellig! Ik heb echt een leuke week gehad daar en ik voelde me echt thuis daar. Voelt alsof ik er nog een extra familie bij heb. Ze hebben mij ook geholpen voor de wedstrijd met verschillende dingen, heel lief.

Ik ben met mensen uit mijn food & nutrition klas naar restaurant ‘La Caille’ geweest. Dit is een chique restaurant. Ik zat met leuke mensen aan tafel dus heb me prima gemaakt. We kregen slak maar die heb ik maar overgeslagen haha.

Ik en Lili zitten nu bij de filmclub. Dat is een keer in de week en we gaan films maken met de groep. Het eerste project begint volgende week. We gaan een muziekvideo maken en ik speel een meisje die gestalkt wordt door een jongen die verliefd op haar is. Super grappig.

Vorige week was Thanksgiving en dat hebben we gevierd in Oregon. We vertrokken woensdagochtend en kwamen om 2 uur ’s nachts aan. Man wat was dat een lange reis. We zaten in twee strandhuizen aan de kust met de hele familie van Trixee. Zo’n 25 mensen denk ik. Er was behoorlijk veel eten met Thanksgiving en vooral heeeel veel taart als dessert. Dat was het beste van allemaal. Verder was het niet super speciaal. Ik heb mooie stranden gezien in Oregon en de familie was erg aardig en gezellig. Vrijdag was Black Friday en waren er vette kortingen. Wij ontdekten dat het al begon op donderdagavond dus zijn we naar de outletmall gegaan. Nike’s gescoord en nog wat andere dingen. Zondagochtend zijn we richting California vertrokken. We reden via de kust en dat was erg mooi om te zien. Onderweg hebben we ook een aantal stops gemaakt voor een strandwandeling. De bedoeling was om die dag te eindigen in San Francisco maar dit is niet gelukt. We hebben de nacht doorgebracht in Brookings. Net voor de grens van California. De volgende dag kwamen we begin van de avond in San Francisco aan. We hebben een uur rondgelopen in de stad en zijn toen naar het huis van Trixee’s vriendin gegaan. We hebben daar geslapen. De bedoeling was om de volgende ochtend twee uur door te brengen in de stad maar dit is helaas niet doorgegaan. We moesten vertrekken om voor de sneeuwstorm door de bergen heen te zijn. Heel jammer. Maar Trixee’s vriendin heeft gezegd dat we volgend jaar in de lente terug moeten komen en daar weer mogen blijven, helemaal mooi! Die reis duurde behoorlijk lang door de sneeuw en ijzel. We hebben een stop gemaakt in Reno, Nevada. Heel veel lichtjes en Casino’s. We hebben nog even een kijkje genomen in een casino. Die nacht kwamen we om half 5 ’s nachts thuis en na 3 uur slaap ben ik naar school gegaan. Pfoee..

Ik hoop deze winter te kunnen skiën hier want het schijnt de beste sneeuw in de wereld te zijn. Trixee heeft een vriendin die ski-instructeur is geweest en zij wil ons waarschijnlijk mee de bergen in nemen. En gisteravond heb ik een vrouw hier uit de buurt ontmoet en we hadden een gesprek over skiën en toen bood ze me aan om mij mee skiën te nemen, top! Dus de kans is groot dat ik ga skiën.

Dat was het weer! Hoop dat het goed met iedereen gaat:)

Liefs Laura

• 06 December 2014 - 08:46

Andre:

Dat klinkt weer goed allemaal.
    Heb je niet voorgesteld om Sinterklaas te vieren?
    Gr. André

• 06 December 2014 - 09:32

Karin:

Wat een geweldige verhalen weer. Het lijkt wel een groot feest. Wat fantastisch dat je ook zoveel ziet. Eerlijk gezegd zijn we hier gewoon jaloers hoor! Blijf lekker doorgaan met genieten. En happy holidays alvast. Groetjes Karin en de rest van de Kelly's

• 06 December 2014 - 11:00

Ruud En Wilma:

Fijn om weer zo'n mooi verhaal te lezen, Laura! Ga lekker door met genieten daar en hou ons op de hoogte. We kijken er elke keer weer naar uit om zo'n leuk en mooi geschreven verhaal te lezen.

• 06 December 2014 - 15:11

Opa En Oma Hennink:

Laura, weer bedankt voor je mooie verhaal. Meid, wat zie en beleef je veel. Blijf genieten !!