2e week in the States! - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Laura Hilhorst - WaarBenJij.nu 2e week in the States! - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Laura Hilhorst - WaarBenJij.nu

2e week in the States!

Door: Laura Hilhorst

Blijf op de hoogte en volg Laura

15 September 2014 | Verenigde Staten, Salt Lake City


Hello People,
Onderhand heb ik ere en gehele schoolweek opzitten en kan ik jullie ook wat meer vertellen over school. Het rooster is hier wat anders dan in Nederland. Er wordt hier gewerkt met A-day en B-day. Op A-day heb je altijd dezelfde 4 vakken, en op B-day ook. En dit gaat om en om. Dus je hebt elke les om de dag. A-day is morgen, en dat is de leukste dag. Ik heb eerst schilderen. We moeten landschappen schilderen, iets wat ik nog niet eerder had gedaan. Met kunst in Nederland waren we veel vrijer in de opdrachten en kon je grotendeels je eigen ding doen. Hier moest ik even aan wennen maar nu vind ik het leuk. Ik leer hier echt technieken en trucjes om een landschap zo interessant en realistisch mogelijk te maken. En dit gaat steeds beter. Als tweede heb ik theater, wat ik ook erg leuk vind! Het is een leuke klas en morgen moet ik met mijn groepje onze voorbereide scene spelen, leuk leuk! De lerares is ook echt geweldig, altijd vrolijk en enthousiast, ze is echt prettig gestoord. Na de lunch heb ik engels, hier moeten we in groepjes het boek bespreken die iedereen leest. Ik zit met leuke mensen in een groepje dus dat is geen enkel probleem. Als laatste heb ik spaans. Ik vind het echt leuk om een nieuwe taal te leren en dit is een van de leukste klassen. Ik zit tussen de jongens, die allemaal erg aardig zijn en veel over me willen weten. Ook wordt er behoorlijk geouwehoerd dus er valt altijd wat te lachen. Er zit een jongen achter me die echt een ontzettend stomme lach heeft die zo hilarisch is dat de hele klas dubbel ligt. Ik had trouwens m’n eerste spaans toets afgelopen week en guess what, ik had 17 v/d 20 goed. Yess!

Op B-day begin ik de dag met gym. Ik heb het nu 3 keer gehad en ben elke keer nog verdwaald. Vre-se-lijk, ik zie geen enkele logica in dat gedeelte van de school. Ik loop elke keer trap op, trap af, op zoek naar de juiste kleedkamer, en dit duurt elke keer zo’n 10 minuten. Op de een of andere manier kom ik elke keer Brandon, een jongen uit m’n engels klas tegen, die me dan de weg wijst. Pfieew. Maar sinds de laatste les heb ik eindelijk door waar ik moet zijn! Na gym heb ik food & nutrition. Ik dacht dat dit misschien enigszins voorbereidend zou zijn voor de hoge hotelschool. Dat ik wat kooktechnieken en dingen zou leren maar nee. Elke les denk ik weer, is dit een grap? We moesten aantekeningen maken over keukengereedschap, wat een appelschiller doet bijvoorbeeld. Ook kregen we les over magnetrons en hun werking. Ja jongens, ik had natuurlijk geen flauw idee hoe een magnetron werkte en had totaal geen idee dat je geen metaal in de magnetron moet doen en etcetera. Ook moeten we opdrachten maken over al die maateenheden wat wel weer ingewikkeld is aangezien het hier allemaal anders is. En weet ik veel wat al die afkortingen betekenen. Toch nog iets geleerd..
Na de lunch heb ik geschiedenis. Eerst had ik American history AP, dit is geschiedenis op college niveau waarbij je wekelijks zo’n 30 pagina’s moet lezen. Mijn counselor had dit aangeraden, en aangezien ik geen flauw idee had, heb ik er maar mee ingestemd. Maar o god, wat is dit moeilijk. Ik was na school bijna alleen maar aan het lezen in dat ontzettend dikke boek, het kostte me ontzettend veel tijd om in het Engels(college-niveau) te lezen en het ook nog te begrijpen en te onthouden. Mijn hostfamily zei dat het misschien een idee was om het te veranderen naar U.s history. Dit heb ik gedaan want ik had niet het idee dat het een leuk jaar zou worden met dit vak. Nu zit ik bij Saffron, m’n hostzus in de klas. En de leraar is geniaal, hij doet zumba met ons aan het begin en het eind van de les voor extra punten! Hij staat op z’n bureau te dansen en echt de hele klas doet mee, zelfs de football boys van de klas! Ik heb me kapot gelachen. En als laatste heb ik nog Duits, niveau 4. We hebben de afgelopen vier lessen aan een presentatie gewerkt, ik had zo het idee dat het niveau niet al te hoog is. Aangezien mensen hele lappen tekst letterlijk vertaalden via google translate. Ik kan het verkeerd hebben maar ik zal ’t zien. Dinsdag kan ik dan eindelijk mijn presentatie houden over Nederland en mezelf.

Sommigen zullen het misschien op facebook voorbij hebben zien komen, maar ik ben dus ‘dresscoded’ afgelopen week. Er zijn strenge regels qua kleding op school. Je mag geen hoofddeksels, te korte broekjes/rokjes, tanktops, uitdagende/uitlokkende teksten/printen, slippers en shirtjes waarbij je buik of bh te zien is dragen. Dus ik met m’n goeie gedrag dan maar in een lange broek naar school omdat al mijn korte broekjes te kort waren. Maar ik zie mensen met mutsen, petten, vrij korte broekjes en korte shirtjes lopen. Dus ik denk, ze zullen wel niet al te streng zijn, laat ik dan ook maar een korte broek dragen. En geen enkele leraar zegt er wat van, loop ik in de hal naar m’n volgende les, word ik eruit gepikt door de conciërge. ‘Je short is te kort.’ Dus ik lachen en zeggen, ik zal ’t niet weer doen, en wil verder lopen. Zegt ie. ‘Naar het kantoor.’ O god. Ik moest een papier invullen en ik verwachtte alleen een telefoontje naar m’n hostmoeder. Geeft ze me een plastic zak en een ontzettend lelijke, groene, lompe, veel te grote, joggingbroek. ‘Trek je short uit en trek dit aan. ‘Is dit serieus?’ ‘Ja dit is serieus.’ Okeeee…. Ik was nogal pissed op dat moment, maar na een uur kon ik er om lachen. Voortaan doe ik netjes een lange broek aan.

Voordat ik naar the States vertrok zeiden mensen, die Amerikanen zijn zo arrogant, dit en dat. Maar mensen. Serieus, ik heb nog geen enkele arrogante Amerikaan gezien. Ze zijn zo ongelofelijk aardig. Zo aardig dat ik het soms wat ongemakkelijk vind. Ze zeggen allemaal aardige dingen en bedanken voor alles. Ook zijn ze behoorlijk gul met complimenten. Random mensen in de stad, of in school, zeggen leuke dingen over m’n kleding. En zelfs de jongens in de klas! Dit gebeurd in Nederland echt niet.

Genoeg over school gepraat, ik heb ook weekend gehad. Vrijdagavond was er movienight bij ‘The school for performing arts.’ Zaterdag zijn we naar een fair in het centrum geweest. Daarna ben ik de stad ingegaan op zoek naar een jurk voor homecoming. Niks kunnen vinden. Dinsdag gaan we naar een ander, veel groter winkelcentrum. En vandaag was een leuke dag waarbij ik heel veel van de omgeving heb kunnen zien. De dag begon met yoga! Mijn hostmoeder is yogodocent en vandaag gingen we samen naar een les van een andere leraar. Ik dacht, laat ik het maar eens proberen. En echt, mensen onderschatten yoga. Ik dacht dat het heel makkelijk en zweverig zou zijn. Maar men, ik dacht dat ik vrij lenig was, nou nee dus. We moesten toch houdingen aannemen, was niet even makkelijk. Maar het was leuk om een keer te proberen, maar niks voor mij. Ik ben er toch iets te nuchter voor en ben liever actiever bezig. Dus opzoek naar een kickboksschool. Ik heb al twee boksscholen gezien, maar ik moet en zal kickboksen doen, en anders niet. Ik vind het veel te leuk om trappen uit te delen. Goed, de rest van deze zondag.

Mijn hostmoeder is coördinator van verschillende uitwisselingsstudenten. Zij is de afgelopen twee weken erg druk met huisbezoeken, zo ook vandaag. Ze moest langs drie studenten en ik ben mee gegaan. We zijn helemaal door de bergen gereden en hebben een stop gehouden bij Park city. Hier zijn de Olympische winterspelen gehouden in 2002. We hebben wat rondgekeken en ze waren aan het trainen voor alpine skieën met een zwembad om in te landen. Super gaaf om te zien! Het centrum van Park city zag eruit als het oude Western. Hier hebben we geluncht, en wat was het weer veel! Pff.. De eerste twee huizen van de studenten waren ontzettend groot. De derde was in de middle of nowhere. We moesten de bergen in rijden en het werd steeds meer woestijnlandschap. Er waren amper huizen te bekennen en we konden het huis niet vinden. Uiteindelijk gevonden en wat een gaaf huis. Een soort houten blokhut met een super uitzicht! En ze hadden vier geweldige, grote honden! Ze waren super leuk en lief! Als laatste hebben we een bezoek gebracht aan een vriend van Trixee(hostmoeder). Hij leeft in de bergen in een houten huis met drie honden en drie paarden. Hij heeft een tipitent in de achtertuin en houten huisjes en het is daar echt prachtig. Hij is een soort cowboy en weet alles over indianen, cowboys en de natuur. Hij heeft mij z’n huis laten zien en vertelde van alles over de items in zijn huis. Het was een hele aardige man. Hij heeft trouwens in een jaar tijd het hele land van de oostkust tot de westkust afgereisd met zijn paard! Hoe gaaf is dat. Hij is veel in het nieuws geweest en heeft heel veel goede verhalen. Het idee is om over ongeveer twee weken daar te overnachten met een groep studenten. We kunnen dan in de tipi slapen, ’s avonds marshmallows maken bij de kampvuurplaats en overdag hiken in de bergen met de cowboyman.

Aankomende week is homecoming. Vrijdag is de homecoming football game waar ik zeker heen ga, en zaterdag is de homecoming dance. Yess! En bedankt voor de leuke reacties op m’n vorige blog! Ik hou jullie op de hoogte;)

Adios amigos!

  • 15 September 2014 - 06:53

    Andre:

    Klinkt goed. Inmiddels is het hier al een paar dagen droog. Tha meer groot nieuws hebben we niet. :-)

    André

  • 15 September 2014 - 08:12

    Danielle:

    Wat gaaf om te lezen lau! Fijn dat je t naar je zin hebt! volgens mij heb je al heel veel mooie ervaringen gewonnen. En hahaha ik zie het al hekemaal voor me, jij in een plasyic groene joggingbroek XD meid, veel plezirr komende week en ik lees graag weer! Xxxxx

  • 15 September 2014 - 09:06

    Edith:

    Oooooooooo Laura!
    Wat heb je dat mooi opgeschreven, ik heb het idee dat ik op je rug meereis.... Haha
    Driedubbele groetjes! Ed.

  • 15 September 2014 - 11:36

    Hanneke:

    Heerlijke blog weer Laura!! Erg gaaf om te lezen wat je allemaal meemaakt!
    X Hanneke

  • 15 September 2014 - 16:33

    Ruud:

    Geweldig Laura, ik zit helemaal mee te genieten van alles wat jij schrijft. En wat een leuke dingen in het vooruit zicht. SUPER!!!

  • 15 September 2014 - 23:03

    Opa En Oma Hennink:

    Laura,prachtig wat je allemaal ziet en beleefd.Echt bijzonder !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

On this page I will share my travel stories of my grand tour. I will be following my minors in South-Africa and Bali and will travel through Thailand, Malaysia and Singapore inbetween.

Actief sinds 01 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1022
Totaal aantal bezoekers 5769

Voorgaande reizen:

15 Juli 2019 - 25 Januari 2020

Grand tour

01 Augustus 2014 - 20 Juni 2015

High school year in the USA

Landen bezocht: